sunnuntai 22. tammikuuta 2012

Hiottua

2000-luvun alkupuolella kävin muutaman kuukauden kivenhionnassa työväenopistossa, mutta se ei silloin oikein napannut, enkä saanut aikaiseksi juuri mitään. Kurssin pitäjä on nyt vaihtunut, ja käytiin huvikseen siellä Juhan kanssa joulun aikaan pyörähtämässä. Tällä kertaa tatsi oli vähän erilainen, ja koska kurssilla oli vielä tilaa, niin ilmoittauduttiin kevätkaudelle mukaan. Kaksi kertaa ollaan siellä nyt käyty, ja jotain pientä on saatu aikaiseksikin.
Sodaliittia
Vasemmanpuoleinen pieni juttu on mun tekemä, ja isompi keskeneräinen Juhan. Tosin toi mun tekemä oli muinoin jo puoliksi aloitettu, ja mä vain viimeistelin sen vihdoin loppuun :-D
Kultakiveä, eli ei kiveä laisinkaan
Tämä keskeneräinen kapussi on synteettistä kultakiveä, eli lasia jossa on kuparihiukkasia. Juha työstää tätä, vähän on vielä keskellä hiomatonta kohtaa. On jännä nähdä, kuinka kiiltävän tästä saa :-)
Haljennut kapussi
Tämä tuntematonta kiveä oleva kapussi päätti haljeta loppukiillotuksessa, sen jälkeen kun siihen oli kulutettu jo 3-4 tuntia työtä :-( Tämäkin on Juhan tekemiä kapusseja.
Keskeneräiset
Ja lopussa kuva mun keskeneräisistä jutuista. Tosin noi etualan pyöreät on samanlaisia löytöjä kuin ekan kuvan pikkukapussi, eli olin niitä aloitellut jo muinoin, ja nyt pitäisi vaan tehdä ne loppuun. Vihreä epämääräinen kivi on sentään ihan uutta tuotantoa. Jos näyttää siltä, että mä olen saanut paljon vähemmän aikaiseksi kuin Juha, niin se johtuu vain siitä, että olen tuhlannut aikaani kahden ostokapussin kiillottamiseen, joissa musta ei ollut tarpeeksi kaunis kiilto. En niistä viitsinyt ottaa kuvaa, kun kerta kiiltoa lukuunottamatta ne on muiden tekemiä :-)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti